Våra superhjältar i supporten hjälper dig!

 

Lägg upp ett supportärende eller sök själv i vår FAQ 

De vanligaste frågorna hittar ni svar på nedan.

Anslut ert egna domän

Besluta vilket domän ni vill använda. Tex kund.ertdoman.se.

  1. Gå till DNS-settings i er webadmin
  2. Godkänn app.salesbyte.se  som CNAME
  3. Godkänn valt domän som CNAME
  4. Om tjänst som Cloudflare med SSL via Proxy används behöver ni även exkludera denna för att minska risken för loopar.
  5. Kontakta supporten och delge vilket domän ni valt.
Anslut er produktfeed

Besluta vilket domän ni vill använda. Tex kund.ertdoman.se.

  1. Skapa en GSF i er ehandelsplattform
  2. Maila länken till support@salesbyte.se
Skapa manuella produkter

Besluta vilket domän ni vill använda. Tex kund.ertdoman.se.

  1. Gå till inställningar/produkter.
  2. Klicka på “Skapa ny”.
  3. Fyll i uppgifterna för er nya produkt.
  4. Spara.
Lägg till en ny profil

 

  1. Gå till Inställningar
  2. Välj den profil du vill kopiera från. Klicka byt profil.
  3. Klicka på “kopiera” och namnge därefter den nya profilen.
  4. Gör de justeringar ni önskar i profilen.
  5. Gör justeringar i Automation om ni önskar.

OBS. Preview visas endast när det finns en testkund. Skicka därför den nya profilen till dig själv.

Lägg till en ny användare
  1. Gå till /inställningar/användare
Kunden har felsignerat

Kontakta supporten så hjälper vi er att backa status till osignerad.

Kunden saknar sitt mail

Efter att ni kontrollerat så att mailadressen är rätt ber vi er kontakta support så de kan kolla våra leveransloggar. Kolla även gärna i kundens händelslogg så att den faktiskt inte har öppnat SalesByte via mail.

Kunden saknar sitt SMS

Efter att ni kontrollerat så att numret är rätt ber vi er kontakta support så de kan kolla våra leveransloggar.

Kolla även gärna i kundens händelslogg så att den faktiskt inte har öppnat SalesByte via sms.