Våra superhjältar i supporten hjälper dig!

Lägg upp ett supportärende eller sök själv i vår FAQ
De vanligaste frågorna hittar ni svar på nedan.
Anslut ert egna domän
Besluta vilket domän ni vill använda. Tex kund.ertdoman.se.
- Gå till DNS-settings i er webadmin
- Godkänn app.salesbyte.se som CNAME
- Godkänn valt domän som CNAME
- Om tjänst som Cloudflare med SSL via Proxy används behöver ni även exkludera denna för att minska risken för loopar.
- Kontakta support@salesbyte.se och delge vilket domän ni valt.
- Övergång konfigureras av vår support.
Anslut er produktfeed
Normalt sett används Google shopping product feed för att uppdatera Salesbyte med produkter, saldon med mera.
1. Skapa en GSF i er ehandelsplattform. De skall helst vara i XML-format.
2. Maila länken till support@salesbyte.se
VIKTIGT: Skapa en unik feed för SalesByte. Dvs, använd inte en feed som har ytterligare syfte.
Skapa manuella produkter
Att lägga till en produkt är gjort på en minut.
- Gå till inställningar/produkter.
- Klicka på “Skapa ny”.
- Fyll i uppgifterna för er nya produkt.
- Spara.
Lägg till en ny profil
- Gå till Inställningar
- Välj den profil du vill kopiera från. Klicka byt profil.
- Klicka på “kopiera” och namnge därefter den nya profilen.
- Gör de justeringar ni önskar i profilen.
- Gör justeringar i Automation om ni önskar.
OBS. Preview visas endast när det finns en testkund. Skicka därför den nya profilen till dig själv.
Skapa automatisk orderläggning i ERP
För att skapa automatiska ordrar in i er e-handel eller ERP behövs en enklare mappning av data från vårt API. Önskar ni inte att automatisera ordrar kan ni bortse från den här guiden.
1. Maila support@salesbyte.se ett gästinlogg till det system där ordern skall manageras.
2. Inkludera i mailet även vilka fält som behöver mappas för att en order skall kunna läggas.
3. Vår support genomför integrationen och skapar testordrar.
Obs. Om ni använder betallösen i er konfiguration av salesbyte. Vänligen skapa en produkt döpt till “Testprodukt” med värde 1kr i er e-handel.
Lägg till en ny användare
- Gå till /inställningar/användare
Observera att den nya användaren inte får ett automatiskt email. För att logga in går de till app.salesbyte.se och klickar på Glömt lösenord. Därefter följer de instruktionerna i efterföljande mail.
Kunden har felsignerat
Kontakta supporten via chatt så hjälper vi er.
Kunden saknar sitt mail
Efter att ni kontrollerat så att mailadressen är rätt ber vi er kontakta support så de kan kolla våra leveransloggar. Kolla även gärna i kundens händelslogg så att den faktiskt inte har öppnat SalesByte via mail.
Kunden saknar sitt SMS
Efter att ni kontrollerat så att numret är rätt ber vi er kontakta support så de kan kolla våra leveransloggar.
Kolla även gärna i kundens händelslogg så att den faktiskt inte har öppnat SalesByte via sms.