Att sälja till slutkonsument innebär inte sällan att kunden (med eventuell sambo/familj) behöver utbildas i hur produkter i er bransch fungerar. Så kallad konsultativ försäljning. Här kommer tre av våra lärdomar från branscher så som fönster, attefallshus, villa, värmepumpar, elabonnemang och pool/spa.

:star-struck:

Den som ger kunden bäst information “äger” marknaden.
Tillit är en nyckel inom B2C så se till att paketera er information på ett sätt som är mottagligt för kunden att förstå. En kund som förstår är en kund som kommer ta beslut

:heart:

B2C törstar efter kundkontakt.
Se till att nå kunden med en mix av automation och manuella samtal. Kunden omges av ett konstant brus av annonser, email etc. Även fast annonserna inte konkurrerar med ert erbjudande, konkurrerar de om er kunds uppmärksamhet.

:ghost:

Ghosta inte!
Vem vill köpa av någon som man inte känner till? Glöm inte att kunden eventuellt har flera erbjudanden på sitt bord, vilket innebär att det finns flera säljare. Se till att kunden kommer ihåg just er säljare. Bild och namn är enkla steg!