Call to action

bloggen

De vassaste tipsen för dig som jobbar med försäljning, leadkonvertering eller kundtjänst.

Inom B2C-sälj bör ni tänka KONVERTERINSPUNKTER

Inom B2C-sälj bör ni tänka KONVERTERINSPUNKTER

Inom B2C-sälj bör ni tänka KONVERTERINSPUNKTER. Inte bara ökad leadanskaffning via tex annonsering. Att sälja B2C innebär ett flertal konverteringspunkter under kundresan. Tillfällen som ni kan ta kunden vidare, eller förlora den. Här finns det finns en enorm kraft i...

read more
TRE enkla råd för LYCKAT sälj i höst!

TRE enkla råd för LYCKAT sälj i höst!

Att sälja till slutkonsument innebär inte sällan att kunden (med eventuell sambo/familj) behöver utbildas i hur produkter i er bransch fungerar. Så kallad konsultativ försäljning. Här kommer tre av våra lärdomar från branscher så som fönster, attefallshus, villa,...

read more
Fyra smarta tips för er med e-handel

Fyra smarta tips för er med e-handel

Efter alla samtal vi haft med e-handels Sverige är det tydligt att det blivit ännu viktigare för handlarna att i Coronatider bemöta sina kunder personligen via digitala kanaler. BUTIKER ser minskat besökarantal och E-HANDLARE tar emot fler produktförfrågningar via...

read more
Gå från 20% till 98% öppningsgrad.

Gå från 20% till 98% öppningsgrad.

Att skicka sina produktrekommendationer via SMS istället för email innebär en enorm skillnad i öppningsgrad. Studier visar att endast 20% öppnar mail från företag, medan hissnande 98% öppnar om kommunikationskanalen istället är SMS. Det är grunden till varför...

read more