Salesbyte Docs
Samlad dokumentation
Välkommen till vår dokumentationssida! Här hittar du all information du behöver för att effektivt integrera våra lösningar med dina system. Oavsett om du är en utvecklare, teknisk partner eller företagskund, erbjuder vi detaljerade guider, API-referenser och integrationsinstruktioner för att hjälpa dig komma igång och optimera dina flöden.
Artiklar
Nedan hittar ni artiklar för olika ämnen.
Via vår Postman finner ni mer information.
https://documenter.getpostman.com/view/37762253Kontakt/2sB2qgcxrx
How to Point Your Domain or Subdomain to Our Load Balancer
Follow these simple steps to create a subdomain or domain and point it to SalesByte.
Before you start. Choose what domain you would like to use. It could be
Customer.yourdomain.com, app.yourdomain.com or similar.
Option 1: Using an A Record (Points to an IP Address)
Log in to your domain provider (e.g., GoDaddy, Namecheap, etc.).
Navigate to the DNS Settings or DNS Zone Editor for your domain.
Add an A Record with the following details:
1. Host: Set as the domain you have chosen.
2. Type: A
3. Value: Set as 64.227.112.21
4. Save the changes.
5. Email support@salesbyte.se that you have completed the task. Do not forget to write
what custom domain you have chosen. E.g. customer.yourdomain.com.
Option 2: Using a CNAME Record (Points to Another Domain)
Log in to your domain provider (e.g., GoDaddy, Namecheap, etc.).
Navigate to the DNS Settings or DNS Zone Editor for your domain.
Add a CNAME Record with the following details:
1. Host: Set as the domain you have chosen.
2. Type: CNAME
3. Value: Set as app.salesbyte.se
4. Save the changes.
5. Email support@salesbyte.se that you have completed the task. Do not forget to write
what custom domain you have chosen. E.g. customer.yourdomain.com.
Which Option Should I Use?
Use A Record if you prefer pointing directly to our IP address.
Use a CNAME Record if you prefer pointing to our domain (app.salesbyte.se). This is easier to
manage if the IP changes in the future.
That’s it! Your domain or subdomain is now pointing to our load balancer. Changes may take
a few minutes to 48 hours to propagate globally. If you encounter any issues, feel free to
contact our support team.
Zapier är en av våra många integrationer. Var vänlig och kontakta support@salesbyte.se om ni önskar hjälp eller ytterligaer information.
Har ni återkommande problem med leverans av SMS skall ni kontakta oss så att vi kan se över
den text ni skickar. Detta då det finns spamrobotar som utifrån texten försöker avgöra om det är
spam eller ej.
Blockera oönskade sms: På både Android- och iPhone-enheter kan mottagaren blockera
specifika telefonnummer eller kontakter för att förhindra att ta emot skräppostmeddelanden.
Detta kan vanligtvis göras via inställningarna eller meddelandeappen på telefonen.
Kontrollera skräppostfilter: Vissa telefoner har inbyggda skräppostfilter som automatiskt
upptäcker och filtrerar bort skräppostmeddelanden. Se till att ditt skräppostfilter är aktiverat och
rätt konfigurerat för att fånga och omdirigera skräppostmeddelanden till en separat mapp eller
skräppostmappen.
För att komma åt skräppostmeddelanden på en Android-telefon kan du följa dessa steg:
1. Öppna Meddelanden-appen på din Android-telefon.
2. Tryck på hamburgermenyn (tre linjer) i det övre vänstra hörnet.
3. Tryck på ”Skräppost & Blockerade” från menyvalen.
4. Du bör nu se en lista över alla skräppostmeddelanden som har filtrerats bort av din
telefon.
FÖRSTA SMS KOMMER INTE FRAM
Steg 1.
Kontrollera att numret är rätt. Om inte, lägg upp mottagaren igen.
Steg 2.
Be oss i supporten kolla status på sms-utskicket. Anger vi att den är levererad betyder det att
mobiloperatören framgångsrikt mottagit meddelandet. Dvs att det har lämnat våran plattform.
Steg 3.
Saknas fortfarande SMSet beror det då på förseningar eller störningar i mobilnätet alternativt att
kunden har ett aktivt spamfilter (läs nedan).
LÖSNING:
Vänta en stund och se om det bara är en försening. Om inte;
1. Klicka på Kontakter
2. Klicka på Teamets Kontakter
3. Öppna kundkortet
4. Lägg till en epostadress
5. Välj “Skicka meddelande via både E-post och Sms”.
6. SPARA.
7. Klicka på kontrollpanelen i vänstermenyen
8. VIBBA.
Bygg mot vårt API
För er som har unika behov eller egna system går det utmärkt att bygga en egen integration mot vårt API. Det ger full flexibilitet att anpassa flöden och funktioner efter era specifika krav. Alternativt kan ni låta SalesByte kommunicera med webhooks, vilket möjliggör realtidsöverföring av data och händelser mellan era system och SalesByte – helt utan att behöva bygga en full integration.